دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 176157
تعداد نوشته ها : 22
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
مهدي يوسفي
با اثبات ارتباط بین بیماری‌های لثه و احتمال بروز دیابت بارداری، , انجام معاینه دندانپزشکی زنان در دوران قبل و حین بارداری ضروری است.

پژوهشگران آمریکایی با تاکید بر نقش و اهمیت سلامت دهان و دندان در تولد نوزاد سالم، انجام معاینه دندانپزشکی را قبل و حین دوران بارداری برای زنان توصیه کردند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا - منطقه خراسان، محققان دانشگاه نیویورک در مقاله‌ای که در شماره چهارم آوریل مجله Journal of Dental Research منتشر شد، نتایج مطالعه جدید خود بر روی 190 زن اهل سریلانکا در زمینه ارتباط بین سلامت دهان و دندان و احتمال بروز دیابت حاملگی را ارائه کردند.
بنا بر اعلام این پژوهشگران، در حدود یک سوم از این زنان، خونریزی‌های لثه رخ داد که به عنوان یکی از مهمترین نشانه‌های بیماری‌های لثه شناخته می‌شود. بررسی‌های بیشتر حاکی از افزایش معنی‌دار میزان قندخون در این بیماران بود که از نظر افزایش احتمال ابتلا به دیابت حاملگی و در نتیجه افزایش خطر بروز زایمان زودرس دارای اهمیت می‌باشد.
آن‌ها با تاکید بر نقش و اهمیت رعایت کامل بهداشت دهان و دندان در مادران باردار، درمان بیمارهای لثه در دوران بارداری را بدون خطر و موثر دانسته و انجام آن را به زنان توصیه کرده‌اند. 

دسته ها :
دوشنبه چهارم 3 1388
X